150 de ani sunt ani mulți, oricum ai număra, iar o companie care a rezistat atât timp e una extrem de longevivă. Iar când numele companiei este legat de cercetători ce au marcat istoria chimiei și compuși ce au influențat sau influențează existența umană, înseamnă că aceasta nu poate trece neobservată. De la coloranți (a existat chiar o perioadă supranumită epoca coloranților – albastru de metilen, alizarină, indigo) la materiale folosite în cele mai diverse domenii (mă uitam la piesele expuse la World Trade Center – un far BMW, o apărătoare de VW, materialul unor pantofi sport Adidas etc.), de la produse fitosanitare la produse de curățenie și jucării. We create Chemistry nu e doar un slogan, mai ales dacă mă gândesc la sinteza amoniacului și, mai departe, la dezvoltarea industriei îngrășămintelor azotoase (miza practică a acestui proces). Nu întâmplător, Haber (cel care a realizat procesul) și Bosch (cel care a scalat procesul la scară industrială) au fost recompensați cu premiul Nobel în 1918, respectiv 1931. Și aș putea completa lista la infinit, sunt doar argumente suplimentare pentru axioma mea – Chimia este pretutindeni.
Evident, atracția expoziției a fost prototipul realizat în colaborare cu Daimler și intitulat Smart Forvision, prezentat în premieră la Salonul Auto de la Frankfurt, în 2011. Automobilul este dotat cu celule solare organice transparente (situate pe plafonul mașinii), LED-uri organice transparente, jante confecționate complet din plastic, componente cu structură ușoară și straturi de acoperire și pelicule care reflectă radiațiile infraroșii. Scopul final urmărit prin aceste soluții inovatoare este reducerea consumului energetic (este un vechicul electric) și astfel creșterea autonomiei (una din principalele probleme ale acestor vehicule), dar și creșterea gradului de confort al pasagerilor, totul într-o abordare durabilă, responsabilă față de mediu.
Nu aș neglija nici impactul social al companiei – peste 113.000 de angajați în 2014, vânzări de 74 miliarde de euro, prezentă din Brazilia în Europa și din SUA în China. Expoziția aniversară prezentată la București a inclus mai multe secțiuni: Kitchen Lab (spațiu dedicat socializării și atelierelor de chimie), Muzeul BASF (ce a inclus inovațiile BASF de-a lungul timpului prin intermediul sistemelor video), Showroom (produse realizate cu materiale BASF) și Model House (utilizarea produselor BASF în construcții și în viața de zi cu zi prin obiectele de uz casnic).
Dacă te abonezi, periodic vei primi informații despre activitatea mea muzicală: concerte, proiecte, piese noi!