music business 2018

Mastering the Music Business 2018

Teatrul Odeon

Teatrul Odeon în secolul 21

02/03/2018 Comments (0) Blog

SMS București 2018: Autentic

Cum ca artist independent nu ești chiar chemat pe la radiouri și televiziuni (excepție cele câteva radiouri din zona noastră – RFI, Seven, RRA, RR Cultural), Internetul, mai ales social media, rămâne cea mai bună metodă de a comunica cu oamenii care îmi ascultă muzica și de a câștiga noi fani. De aceea, încerc (în limita timpului meu împărțit între proiectele de la universitate, concerte și celelalte) să particip la evenimente care dezbat bune practici în Social Media, povești de succes și tot așa.

Astfel că iată-mă miercuri, 28 februarie 2018, la Social Media Summit București. Și dacă ar trebuie să aleg o singură frază care să sintetizeze cu ce plec de acolo, aceea ar fi nevoia de autentic. Cumva, îmi validează unul din principiile de comunicare în online – oricât ar fi de interesant să nu mai comentez pe diferite probleme sensibile, să nu mai fiu eu cel care ia atitudine când anumite lucruri prin branșa mea nu sunt ok, când anumiti tineri sunt nedreptățiți sau mai știu eu ce situație în care nu mă pricep să îmi țin gura, aceea e nota mea de autentic. Da, acesta sunt eu, departe de a fi perfect (necoplanar cu perfecțiunea, aș zice!), dar nu voi încerca să par altfel. Același eu și când înjur Guvernul, și când promovez tinerii artiști, și când țin cu Steaua, și când scot albume faine. Nu calculez foarte mult ce postez pe facebook, postările mele despre mine sunt lucrurile care mi se întâmplă zilnic – că joc fotbal, că am concert, că umblu pe coclauri după țestoase sau cormorani și tot așa – și lucrurile în care cred.

Mi-a plăcut mult Robert Katai, am realizat că nu folosesc suficient Instagram și mi-a dat multe idei, dar mi-a plăcut mai ales abordarea: experimentați, jucați-vă cu opțiunile și tot așa. Am văzut niște rezultate halucinante pentru YouTuberi din România și profesorul din mine a urlat în sinea sa că stăm prost la educație și de aici majoritatea problemelor României. Pe toate palierele și în toate domeniile. Și nu, nu e vorba că sunt eu expirat, nu înțeleg trendul, nu știu ce place noii generații. Iar asta mi-a fost confirmată la două zile văzând un articol “muzica vloggerilor”.

Un vorbitor foarte interesant a fost și Francisc Doboș, purtător de cuvânt al Arhiepiscopiei Romano – Catolice București – nu pentru religie, ci pentru acceași abordare – nu își calculează pașii, nu are o strategie pentru ce postează pe facebook, pur și simplu arată ce face. Prima postare “specială” a fost cu ocazia donării de sânge pentru un coleg bolnav, cu motto-ul Fă ce face popa! Ocazie cu care am aflat că a studiat la Roma comunicare instituțională (iată că și biserica are nevoie de așa ceva!). Campania KFC cu Fuego aș putea să o rezum într-o singură expresie: somebody had balls! Dar norocul îi ajută pe cei curajoși, iar rezultatele au fost pe măsură. Plus încă o confirmare că omul (Paul Surugiu) e chiar simpatic, nu doar foarte popular.

Ce m-a depășit: discuția cu influenceri – micro, macro, nano (apropo, următorul este pico!). Mi se pare că e foarte greu și chiar periculos să generalizezi care sunt mai buni. Că dacă eu aș vrea să atrag oameni către muzica mea, să zicem, clar nu aș alege oameni care au milioane de abonați, dar ascultă manele (zic și eu). Sau nu aș alege o clinică medicală pentru că mi-o recomandă Simona Halep sau Andra (două nume la întâmplare). Da, poate mi-aș alege pantofi sport promovați de Simona, pentru că acolo face ea performanță, dar cu siguranță aș prefera un medic recomandat de un alt medic în care am încredere dacă am o problemă de sănătate.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *