[…] pentru Refuz sau jazzman-ul Iordache. Este unul din acele artificii de care vorbeam în articolul Bani și artă, unde și explicam de ce se ajunge la aceste soluții (tot mai puține discuri vândute, acces […]
Dacă te abonezi, periodic vei primi informații despre activitatea mea muzicală: concerte, proiecte, piese noi!
4 Comments
Lansează-l in format digital, ori printr-o platformă existentă ori printr-una construită de tine. Investești doar în site, plătești doar comisionul pe tranzacție și îți bați capul doar cu promovarea lui. Majoritatea ascultătorilor oricum preferă muzica în format electronic, nu mai umblă după ei cu cd-uri.
@Marius cheltuielile de productie a discului sunt mici comparativ cu restul (la 1000 de buc e undeva la 1 euro/bucata). Deci nu pretul de productie e problema. Platformele existente (gen iTunes sau Deezer) nu lucreaza direct cu artistii/casele de discuri decat daca au minim 20 de discuri. Astfel ca trebuie sa lucrezi prin third-party, care evident taxeaza si el, bonus fata de comisionul la vanzare al platformei. La vanzarea prin sms, comisioanele sunt pana la 50% la vanzarile genului pe care il practic eu pentru că, evident, sunt mici. O sa incerc la un moment dat si varianta cu vanzare digitala, dar nu cred ca asta e solutia. Oamenii in general nu mai cumpara muzica, deoarece “e pe net, deci gratis”.