Chris Noth teatrul

Teatrul românesc în creștere

Electric

Cu Matache și Enel mergi la Electric…Castel

05/07/2016 Comments (0) Blog

BIZ SMS 2016 – experiența

BIZ

Credit foto: Alex Damian

Care e legătura dintre titlu și participarea mea la BIZ Social Media Summer camp 2016, căci despre acest eveniment este vorba? Simplu, participarea la tabăra dedicată social media din România este una din etapele strategiei carierei mele muzicale și anume dezvoltarea componentei de music business. Pentru că, ne place sau nu, muzica, arta, cultura în general sunt condiționate și de o componentă mercantilă, financiară. Iar pentru a reuși în ea, mi-am impus să respect zicala din titlu – să muncesc pentru carierea mea, să încerc diverse proiecte care să mă ducă mai departe, să lupt pentru ceea ce cred și să cred în muzica mea și în capacitatea mea de a reuși ca artist.

În spatele celui mai romantic muzician stă o muncă uriașă pentru a găsi resursele financiare implementării proiectelor sale. Dacă nu e dispus să o facă, va rămâne veșnicul boem, care așteaptă un Mecena care să îi îndeplinească visele. Care vine din ce în ce mai rar, dacă există, trebuie să aibă încredere în artist – pe scurt, e o relație complicată și cu multe obstacole. Așa că decât să așteptați miracole, puneți mâna și munciți voi pentru voi.

Datorez social media (bloggerilor în special) o parte importantă a popularității mele ca artist. Am crezut în această componentă, m-am atașat de oamenii care alcătuiesc această comunitate, mi-au devenit prieteni și am devenit unul dintre ei. Mi-au fost alături în majoritatea proiectelor ce au presupus componentă media, fie că a fost vorba de spectacole, albume sau proiecte caritabile. E a 3-a ediție de tabără social media la care ajung și nu pot să nu observ că începem să ne maturizăm ca branșă, nivelul de profesionalism este în creștere. Brandurile câștigă tot mai multă încredere în bloggeri, în abordarea lor personală și subiectivă, agențiile înțeleg din ce în ce mai mult că poate exista o relație din care toată lumea să câștige. Observ că am ajuns să avem răbdare să ne ascultăm, să stăm la aceeași masă, să găsim căi de colaborare.

Am cunoscut mulți oameni din companii la BIZ SMS Camp și mi-am consolidat încă o dată părerea că omul sfințește locul și că te atașezi de o companie dacă ajungi să cunoști oamenii din spatele ei, iar aceștia cred în ceea ce fac și în valorile acelei companii. Lili și înghețata ei magică de la Siviero Maria, cu atâtea povești spuse în dimineața zilei de duminică, înainte de plecare. Pe Radu, director de marketing la Pernod Ricard, l-am cunoscut acum ceva vreme, apoi am avut ocazia să lucrăm împreună la Chivas Sound of Business. Portofoliul lor include branduri foarte puternice precum Jameson, Absolut, Chivas, iar de sâmbătă seara există oficial în România și Becherovka, un bitter care include în componență 20 de plante și condimente. Dar dincolo de toate, Radu și echipa de la FantaziaPR chiar știu să facă activări de impact, chiar “simt” evenimentele cu care pot asocia brandurile din portofoliu (de ex. Absolut și Untold). De TNT Express România nu cred că are rost să vă povestesc, că doar îi vedeți pe la mine pe blog constant, ei sunt cei care v-au adus discul în toate colțurile țării (de la Vulcana la Iași și de la Beclean la Botoșani. Bogdan e cel mai natural director pe care l-am cunoscut vreodată, iar experiența participării la taberele BIZ l-a făcut și…blogger.

Farmec BIZCu oamenii de la enel am realizat că am în comun…Parcul Natural Porțile de Fier, iar dacă vă mirați deja (e firesc), o să vă spun că enel are un parc eolian la Coronini – Moldova Nouă. Credeți voi că scap ocazia să mai duc niște oameni în zonă și să mă duc eu personal să văd eolienele de aproape? Pe Alina de la TVDeCe.ro o asociez de ani buni cu brandul Farmec, dar abia acum am realizat că putem face chestii simpatice împreună dintr-o perspectivă extrem de potrivită mie (nu spun mai mult, veți vedea la momentul oportun!). Dar dincolo de asta, uitați-vă ce bine arătăm eu și Chinezu în poza din dreapta! Simpatici oamenii de la Doppelherz cu înviorarea de sâmbătă dimineața (pentru cine a participat, normal, eu m-am ferit!), chiar daca vreo câțiva tineri se țineau de șale după (greu bloggingul ăsta, frate!).

MascotaDezbaterile din cele trei zile mi-au validat câteva teorii personale. Că invidia, dacă e canalizată în direcții constructive, poate fi un excelent motor pentru proiecte noi, pentru creativitate. Nu fiți supărați că un concurent a făcut un proiect bun, arătați că puteți face mai bine ca el. O a doua teorie a fost validată de Sorin Onișor – aceea că România adevărată, reală, curată (deși uneori foarte murdară – la propriu!) este cea de dincolo de drumul național, uneori chiar și dincolo de orice urmă de asfalt. Că poți întâlni oameni cu povești incredibile în cel mai ascuns colț de țară. Nu în ultimul rând, că Boți face o treabă grozavă la FR de Handbal, am avut ocazia să cunoaștem în premieră noua mascotă (foto stânga) exact când România câștiga 2 medalii la CM Universitare de Handbal – aur la băieți și argint la fete! Și nici nu știți cât îmi doresc ca generația excelentă de băieți să confirme în perioada următoare, mai ales că naționala de seniori este condusă de Xavi Pascual, un antrenor cu performanțe excepționale cu Barcelona (unul din cele mai titrate cluburi de handbal masculin din lume).

Mulțumirile merg spre toți participanții la tabără, pentru experiența în ansamblu. Dar ca de fiecare dată un mare MULȚUMESC pentru Marta și toată echipa BIZ, care fac un efort uriaș pentru ca cei prezenți să aibă parte de o experiență utilă și plăcută!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *