China

China

Tort cu muzica mea

19/02/2015 Comments (0) Blog

Calitate și pasiune

SMS Bucuresti 2015

Calitate și pasiune. Acestea sunt ideile cu care am plecat eu ieri de la Social Media Summit București. Da, știu poveștile cu “mafia din blogosferă” (o simt și eu zilnic, dar doar după prânz), cu “sunt bun și nu mă vede nimeni” (acum na, după ce i-ai înjurat pe toți…) și toate celelalte. Sunt perfect reale, dar… Credeți că în alte domenii e altfel? Vreți să vă povestesc cum se promovează în sistemul universitar sau care sunt taberele din muzica folk, cine cu cine e prieten? Nu fac obiectul discutiei noastre.

Statistica spune că 80% din conținutul de pe Internet e gunoi, ceea ce mi se pare foarte trist, dar pare plauzibil. Uitați-vă în jur câte poze cu “like dacă…, share dacă…”. Statistica prezentată de Alex Negrea e și ea foarte tristă – au făcut rating pe facebook in 2014 aproape numai mizerii și imbecilități. Puține lucruri de calitate, din păcate. Ca de obicei, Mugur Pătrașcu a punctat decisiv – continut original nu înseamnă automat și conținut de calitate. Momentan, noi suntem doar originali.

Și bani, veșnica discuție despre bani. Dar cât costă o campanie cu bloggeri? Mult? Puțin? 1000 de euro, 5000 de euro? Lumea încă descoperă bloggerii (ceea ce e firesc, până la urmă, că doar nu suntem Dalai Lama), dar se teme de ei. Aici e și vina noastră, evident, că doar noi nu suntem Sfânta Filofteia cea fără de pată. Dar o campanie cu bloggeri implică și poate ar trebui să plece de la pasiune (ca să abordez și al doilea cuvânt al zilei). Când pe un nebun după fotbal ca mine îl chemi să schimbe câteva pase și cuvinte cu oameni ca Hagi sau Franco Baresi, nu banii contează sau câte stele are hotelul. Când pe un nebun după muzică (tot ca mine, sic!) îl inviți la Meet&Greet cu Kurt Elling sau Nicu Alifantis, zău dacă mă interesează să am locuri ultracentrale la concertul pe care mă rogi să îl promovez pe blogul meu. Deci nu, nu e vorba doar despre bani.

Și încă o chestie, mai precis o întrebare pentru bloggeri și bloguri de companie: câte din articolele scrise acum 6 luni mai pot fi distribuite din nou pe retelele sociale? Dacă puține, avem o problemă.

În rest, toate bune. Cristi rămâne cel mai folosit blogger, Golin rămâne agenția anului și în 2014, iar Kooperativa 2.0. (care, by the way, e partenerul meu media pentru turneul național) e pe locul 5 în topul agențiilor cu care bloggerii au lucrat cel mai bine. Mergem înainte, cu bune și cu rele, e ca la cianură: cine moare, moare, cine scapă, scapă.

P.S. Au greșit la un moment dat și mi-au dat microfonul (foto sus), iar Vlad nu a ratat momentul să mă imortalizeze în toată splendoarea mea, dând din mâini, evident. Ca orice artist doctor în chimie, am vorbit, la fel de evident, despre fotbal.

SMS București este un eveniment organizat de Revista BIZ cu ajutorul Staropramen, Garanti Bank, McDonald’s și Air France

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *