Teo Milea

Teo

30/03/2016 Comments (0) Blog

Joshua Redman (cronică de concert)

Joshua Redman

Joshua Redman Trio, live la Sala Radio din București. Credit foto: Miluță Flueraș – TwinArts

Nu am reușit să ajung la concertul lui Joshua Redman de la Sala Radio, fiind prins la cursurile dedicate industriei muzicale. Dar Ioana Pînzariu a fost din nou la datorie și a scris o scurtă cronică pentru blogul meu, pe care vă invit să o citiți.

Am plecat după concertul lui Joshua Redman la Sala Radio cu un zâmbet imens pe față. Cum ne-au obișnuit cei de la Twin Arts, am avut parte de o incursiune într-o cu totul altă lume decât cele prezente până acum pe acea scenă. Pentru prima dată în România, Redman a venit însoțit de contrabasistul Joe Sanders și, avându-l la setul de tobe pe Gregory Hutchinson, au orchestrat împreună o seară minunată de jazz.

Joe Sanders a fost o apariție interesantă, care nu are nevoie să spună că a colaborat cu muzicieni precum Dave Brubeck, Herbie Hancock, Roy Hargrove sau Mulgrew Miller, el reprezentând în sine o entintate muzicală foarte bine definită, o fuziune perfectă dintre pasiune și tehnică. Gregory Hutchinson, care a înregistrat împreună cu Redman cel mai recent album live al său, a fost, pentru o bună parte din concert, o prezență discretă și foarte îngrijită. Am apreciat în mod special muzicalitatea cu care a abordat piesele și faptul că nu a vrut să demonstreze nimic, ci doar să cânte.

Joshua Redman, cu o tehnică instrumentală extraordinară, a dansat cu saxofonul său și dansul a construit fraze surpinzătoare pe standardul de jazz „Never let me go”, scrisă de Jay Livingston, piesa „The Ocean”, bazată pe compoziția trupei Led Zeppelin sau pe creații proprii recente, cum ar fi „She knows” sau „Pimples and dimples”. Oricum, pe toate le-a cântat cu un chef de viață nemaimpomenit și n-am putut decât să mă bucur văzând un muzician atât de prezent, atât de ancorat în jazz și în același timp într-un continuu interplay cu publicul și muzicienii din jurul său.

Mă așteptam să retrăiesc, odată cu acest concert, audiția albumului „Trios Live”, lansat în 2014 la Nonesuch Records. Dar asta nu s-a întâmplat. Probabil pentru că, precum un muzician autentic de jazz, a exprimat exact ce a simțit în acel moment, cu un vocabular nou și actualizat.

Jazz Night Out capătă din ce în ce mai multă amploare și sunt nerăbdătoare să aflu ce surprize mai pregătesc TwinArts. Până atunci, pot doar să le mulțumesc pentru faptul că organizează astfel de evenimente, de care Bucureștiul are nevoie.

Dacă Ioana se declara încântată de concertul lui Joshua Redman, iată următoarele concerte pe care prietenii de la TwinArts le propun iubitorilor de muzică de calitate (toate concertele au loc la Sala Radio).

• Anouar Brahem Quartet, 12 mai;
  • Ara Malikian, 26 mai;
  • Omar Sosa Quartet, 30 iunie;