Micul dejun la inaltime

Cum am ajuns in target la o campanie

14/06/2012 Comments (0) Blog

Media Fact Book 2012: si bugetele tot scad

Miercuri, 13 iunie, Initiative a lansat editia 2011 a ghidului Media Fact Book, asa cum spun autorii, o lucrare de analiza a pietei românesti de media si publicitate. Suma totala din piata este de 309 milioane de euro, in scadere usoara fata de anul trecut (316 milioane pe 2010), tendinta care pare sa se mentina si in 2012 (estimarile pentru anul in curs fiind de 303 milioane). Prin comparatie, conform lui Catalin Tolontan, 300 de milioane de euro sunt cheltuielile anuale ale TVR.

2011 este fara indoiala anul digitalului, care s-a situat pe pozitia a 2-a in ceea ce priveste piata de publicitate, cu o crestere de 30&% fata de anul precedent. Iar previziunile pentru 2012 sunt de asemenea pozitive, estimandu-se o crestere de 20%. Toate detaliile pot fi gasite direct la sursa, dar m-am gandit sa va prezint cateva idei spicuite la prezentarea de ieri.

  • Televiziunea inca domina clar piata de media, 64.7% in 2011, cu o polarizare evidenta catre marii jucatori (Media Pro si Intact);
  • 2011 a fost anul talent-showurilor pt televiziuni – vezi Romanii au talent, Vocea Romaniei (Media Pro), X-Factor (Intact), care continua si in 2012, ba chiar cu o plaja mai larga (MasterChef – ProTV, Fabrica de Staruri – TVR etc.);
  • Aproape jumatate din utilizatorii de Internet din RO au facebook – 4.1 milioane in 2011, 4.7 milioane in iunie 2012;
  • Pe piata radiourilor, KissFM, cu 14.6%, este lider in urban la nivel national, in timp ce RadioZU este lider in Bucuresti cu 12.7%;
  • Radiourile incearca sa isi sporeasca prezenta in online – dezvoltarea websiteurilor, streamuri online, pagini de facebook etc.(KissFM – 700 mii de like-uri, Radio ZU – 550 mii);
  • Scaderi semnificative pentru print (8%) si outdoor (7%);
  • cei mai mari investitori in publicitate: servicii de telecomunicatii si cele din categoria cosmeticelor si ingrijirii personale;

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *