orgolii martie

Martie și concertele lui

orgolii martie

Orgolii individuale, interese de grup

15/02/2017 Comments (0) Noutati

Muzician în studio

Citeam la Dan povestea albumului solo (pe  care vi-l recomand cu căldură, despre el într-un articol separat, sper), cum a înregistrat primele piese, cum a descoperit primele scule de studio și tot așa. Și cred că astfel de momente se regăsesc în viața fiecărui muzician, într-o mai mică sau mai mare măsură. Așa că astăzi avem povești de la începuturi.

Prima “înregistrare” a fost făcută artizanal, pe casetofonul unui vecin, coleg de facultate. Nu vă imaginați că exista mai mult decât microfonul încorporat al bietului aparat, dar au tăcut oamenii circa o oră cât am cântat tot ce mi-a trecut prin cap. Am înregistrat totul “din prima”, fără repetiție, fără playlist, fără nimic, ce a ieșit, aia a fost (vă dați seama ce nenorocire a ieșit, dar la momentul acela eram tare mândru de isprava mea!). Voiam un cadou pentru doi prieteni născuți în a doua jumătate a lui aprilie și mi s-a părut că o casetă cu mine ar fi un gest apreciat. Ba chiar i-am dat și un nume, Primul pas (scris cu pixul, pe coperta casetei, logic), pentru că era prima mea “apariție discografică”.

primii bani din muzică studio Madu Big MamouTrebuie menționat că acest lucru se întâmpla înainte de ceea ce consider eu debutul meu muzical, concertul din Big Mamou din aprilie 2004 (poza din stânga e din ianuarie 2005). După debut, cu ajutorul Andreei Romanvschi, jurnalist la Radio Total pe atunci, am tras vreo 2 concerte pe mini-disk, una din piese, Suavul demodat, mergând și pe la radiouri pe post de piesă demo, ba chiar am făcut și primul meu playback (cred că și singurul, dacă nu greșesc) pe ea, la matinalul TVRM (prima mea apariție TV), promovând concertul de adio lui Madu din vara lui 2005.

Primele înregistrări de studio pe bune le-am făcut în ianuarie 2005. Aveam nevoie de o coloana sonoră pentru un film dedicat proiectului LIFE pe care centrul de cercetare în care lucrez de aproape 18 ani (îi fac pe 1 aprilie, revin cu un articol și despre asta) îl implementa la Porțile de Fier. Cum nu pricepeam noi prea multe despre drepturi de autor, în ce condiții poți folosi muzica altora în produsul tău, fie el și necomercial, am conchis că cel mai ușor e să merg în studio să trag niște chitări cu Madu și să folosim piesele respective. Și pentru că filmul a apărut pe DVD, iar mai târziu m-am gândit să îl punem pe canalul de YouTube al centrului, iată dovada primelor mele înregistrări. Nu dați cu pietre, atât puteam atunci.

La butoane pentru înregistrări a stat atunci Papa Junior, poate vi-l amintiți din anii ’90, avea ceva piesă cu Ploaia, alături de Moni-K. Un tip foarte simpatic, care ne-a făcut să ne simțim bine în studio, ne-a explicat cum se procedează, cum tragem pe rând chitările etc. A fost prima lecție de studio adevărată, studioul era undeva prin Chiajna/Roșu, lângă cimitir.

După plecarea lui Madu, am ajuns printr-o altă conjunctură în studioul lui Bebe Astur de la Preoteasa, unde am tras pentru prima oară și voci la piese, iar el a adăugat niște viori (din clapă) la piese. Acestea au fost primele piese de radio coerente – Cât de mult, Dacă toate, Urâte, dar deștepte. Pe la spectacolele cu Zona de Mijloc și Gashkademia de Folk din Preoteasa, îl cunosc pe Daniel Iancu și cu el mă apuc de lucru la HOINAR prin Piața Matache la studioul lui Petrică Ciobanu de la Constanța. Dar despre această etapă într-un episod viitor din Muzician în studio, ca la Teleenciclopedia. Vă las însă cu albumul integral, via YouTube.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *