The Straits. Dire Straits. La Peninsula 2012

Medias no. 5

15/08/2012 Comments (8) Blog

Olimpiada Adidas. Raspunsul Nike.

Ma gandeam demult sa va arat un videoclip care mie mi-a placut foarte mult. Iar astazi, cand am vazut articolul lui Auras mi-am zis ca e un moment bun.

Nike vs. Adidas

Adidas a fost unul din sponsorii Jocurilor Olimpice de la Londra 2012. Pana aici nimic anormal. Dar, ca si in cazul altor sponsori (de ex. VISA), Adidas au avut exclusivitate in toate locatiile olimpice (arene, parc olimpic etc.). Nike, ca orice brand sportiv, avea si el interese legate de olimpiada, sponsorizand anumiti sportivi si echipe participante (se stie ca Nike este sponsorul echipei de fotbal a Braziliei, PUMA il avea pe Usain Bolt etc.). De altfel, rivalitatea pe piata de echipament sportiv este una de traditie deja, nu de putine ori disputele fiind inversunate si soldate cu procese sau cel putin somatii.

Astfel ca au produs urmatorul videoclip.

Practic, au filmat in toate locatiile de pe glob ce poarta numele de London (in SUA, Jamaica, Nigeria, Canada etc.) oameni care fac sport. Oameni care concureaza, oameni care dau totul. Mi se pare ca filmul descrie spiritul olimpic, dincolo de partea comerciala (evident, inevitabila, si fara de care olimpiada nu ar fi ajuns acolo unde este astazi, fata de acum mai bine de un secol). Apropos de spiritul olimpic, daca nu ati citit deja articolul meu Jocurile Olimpice nu sunt (doar) despre castigatori, va invit sa o faceti.

Cum vi se pare replica celor de la Nike?

Sursa foto

8 Responses to Olimpiada Adidas. Raspunsul Nike.

  1. tunaru says:

    Pe scurt, absolut geniala. 🙂

  2. Make says:

    @Alex sincer sa fiu, cand te cheama Nike sau Adidas, nu prea ai voie sa ai reclame lipsite de genialitate 🙂

  3. yep, Nike had Adidas 😉 🙂

  4. Make says:

    @Murgeanu da, dar foarte finut, elegant 🙂

  5. tunaru says:

    Make,

    Da, dar aici e mai mult decat se intampla in mod obisnuit: creativitate si executie intr-un context foarte rigid, cum explicai si tu.

    In continuare, mi se pare impresionant ce au reusit cu spotul asta, cu atat mai mult cu cat imi da impresia ca ce au facut ei, limitat sau nu de niste reguli de sponsorizare, vorbeste mai mult despre spiritul olimpic decat orice campanie de anul asta. 🙂

  6. cotos says:

    Din punct de vedere calitativ Puma e peste ambele, dar la marketing Nike si Adidas cam intrec animalul…

  7. Gabi says:

    absolut, dar absolut genial

  8. luca says:

    eu sun un copil de 10 ani
    imi place mai mult nike

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *