Primul meu telefon mobil

Mai multe amanunte despre Scoala Discovery

10/01/2012 Comments (5) Blog

Scoala Discovery – metode alternative de transmitere a cunostintelor

Intr-o epoca dominata de tehnologie, in care modul de transmitere a informatiei in sistemul educational a parasit demult sala de clasa, educatia trebuie sa isi reconsidere si ea pozitia. Duminica, 8 ianuarie 2011, la Biblioteca Centrala Universitara a fost lansat proiectul “Scoala Discovery”, implementat in parteneriat de Discovery Networks si Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului din Romania.

Primul invitat care a luat cuvantul a fost Danny Forster, realizatorul emisiunii “Extreme Engineering” care a mentionat ca “noi nu suntem doar prezentatori ai emisiunilor, ci si experti in domeniile respective“, el predand in continuare arhitectura (in 2008 a inceput sa predea la Harvard’s Graduate School of Design, iar din 2010 preda la Syracuse University).

Grupul-tinta al blocului de programe Scoala Discovery au un target de 2 milioane de elevi din clasele 5-12. Exemple de teme – evident am ales chimia, ca de, acolo ma pricep: nemetalele, halogenii, metalele alcaline, metalele alcalino-pamantoase. Foarte important mi se pare faptul ca emisiunile nu vor contine reclame, iar Ministerul Educatiei nu va plati nici un ban pentru aceste programe speciale.

Ca unul care a lucrat in proiecte ce vizau producerea de resurse educationale alternative, vreau sa subliniez ce a spus si ministrul Daniel Funeriu: materialele din pachetul Scoala Discovery vin in completarea resurselor de invatare, nu sa se substituie lor. Nu va asteptati ca emisiunile sa tina locul lectiilor sau profesorilor. Programul Scoala Discovery se doreste a fi o diversificare a mijloacelor de predare-invatare, iar transmiterea lui s-a facut in diverse tari in functie de tehnologia disponibila, de la live-streaming in SUA sau Asia, la un televizor si un video alimentate de la o baterie solara, carate cu un catar dintr-un sat in altul in Africa.

Programul emisiunilor este zilnic, de la 14 la 15, dupa cum urmeaza: luni – matematica, marti – chimie, miercuri – biologie, joi – fizica, vineri – alte stiinte (nu ecologie, asa cum eronat au prezentat unele canale media). De asemenea, fiecare emisiune poate fi urmarita in reluare a doua zi, intre orele 8 si 9.

Resursele sunt disponibile si pe Internet, pe site-ul proiectului: scoala.discovery.roun portal dedicat profesorilor, care pot descarca aici materiale-suport ce pot fi folosite la clasa, cu elevii. Site-ul include o grila de programe si un Ghid pentru profesori complet, despre fiecare episod, prezentand obiectivele lectiei, seturi de intrebari care sa ii apropie pe elevi de continut, propuneri de activitati in clasa si definitii pentru termenii de vocabular.


5 Responses to Scoala Discovery – metode alternative de transmitere a cunostintelor

  1. Ina Hent says:

    Este o forma de educatie nonformala care se afla intr-un raport de complementaritate cu educatia formala din institutiile de invatamant. Din experienta stiu ca de multe ori, aceasta forma de educatie are rezultate extrem de bune si este mult mai “placuta”de elevi.

  2. Make says:

    @Ina Hent – aveti dreptate – si eu am constatat, in lucrul cu studentii mei, ca noile generatii sunt mult mai receptive la informatia transmisa pe cale vizuala, de preferat si interactiva, decat prin “dictarea” traditionala.

  3. Ina Hent says:

    Sper ca etapa de evaluare a acestui proiect sa fie realizata temeinic si rezultatele sa fie facute publice. Ar folosi mult specialistilor, dascalilor, elevilor si nu numai. Personal imi place ideea.

  4. @Ina – Ada Roseti (Channel Manager) chiar spunea ca asteapta feedback din partea profesorilor, cu ce a mers si ce nu, daca ar trebui facute modular (de ex o saptamana doar chimie) si tot asa. Momentan, e un experiment promitator – vom vedea ce iese 🙂

  5. […] gandit dupa articolul de marti ca ar mai fi cate ceva de spus despre proiectul Scoala Discovery. In primul rand, ca Scoala […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *