Ce ne facem, dom’le, cu influencerii ăștia? este prima carte scrisă de prietenul Cristian China-Birta, alias Chinezu. Om cu state vechi în industria online&social media, s-a gândit să scrie o carte, în dulcele-i stil de peluză, pardon, informal, despre influencers marketing. Pentru că dacă aș fi scris-o eu aș fi fost, fără doar și poate, subiectiv, dată fiind tovărășia ce ne leagă de la 1848 încoace, am zis să îi arăt eu lui și să îl dau pe mâna cuiva care nu știe cu ce se mănâncă această industrie. Pe de altă parte, “vinovatul” pentru recenzie îmi este la fel de drag și îl știu un om serios și echilibrat, care va scrie ce crede, fără de favoritisme, fără de răutăcisme. Ce a ieșit puteți citi în cele de mai jos, cu mulțumiri ambilor domni – unuia pentru carte, altuia pentru scris. Și profit de ocazie să vă anunț că îl puteți întâlni pe autor și lua o carte cu autograf pe 9 septembrie la Buzău (ora 18.00, Librăria Alexandria), iar pe 14 septembrie la Târgu Mureș (J’ai Bistrot, ora 18.00).
Nefiind un obișnuit al ”bulei” și auzind numai ocazional de influenceri, i-am asociat permanent pe aceștia cu acele personaje care, în virtutea unor abilități susținute în zona triunghiului convingere – influență – manipulare, mă și ne pot face să acționăm, cu mari șanse de reușită, într-un anume fel dorit de ei și de cei care ii plătesc pentru asta. Pare simplu, intuitiv.
Citind cartea lui Cristian China-Birta, realizez că nu am fost departe de adevăr, dar am fost departe de dimensiunea fenomenului. Am imaginea influencerului ca fiind un fel de copil alintat, mofturos și sensibil dar care, de pe norișorul lui de acolo, se uită la noi usor superior, dar prietenos, conștient de puterea lui, putere pe care o poate folosi și o folosește cu ușurință în sfera sa de influență.
Am regăsit o parte din lucrurile pe care le intuiam, dar și multe noi pentru mine, din poziția mea de neimplicat în industrie, toate părând-mi-se utile, cum ar fi:
Cartea are de toate pentru toți, inclusiv din categoria „cine-mparte, parte-și face”. Că ești potențial client, că ești influencer, că ești ”carne de tun”, găsești câte ceva care să te ajute să înțelegi fenomenul. Evident că înțelegi, ca întotdeauna, mai bine ce are celălalt de făcut și pentru ce este responsabil, dar așa ne-am învățat. Și mai avem și fiecare din noi o sămânță de hater care uneori mai înflorește, dacă știi ce zic.
Dacă te abonezi, periodic vei primi informații despre activitatea mea muzicală: concerte, proiecte, piese noi!