
Copilăria e momentul în care începi să admiri oameni – profesori, sportivi, muzicieni – și îți dorești să fii ca ei. Dacă se întâmplă să urmezi o cale similară, fenomenul se accentuează, “furi idei”, copiezi o vestimentație de scenă, o coafură. Unul din stereotipurile începuturilor carierei mele muzicale era un autocar de turneu, așa cum văzusem la Rolling Stones sau Beatles. Evident, fiind singur sau doar cu Mădălin Giambașu, la noi se reducea ca dimensiune, dar ideea rămânea. Asta până într-o zi când, plecând în turneu cu Radu Tudoroiu și Alex Nichita, le-am promis solemn că va veni și ziua când vom pleca la concert cu un Mercedes. Evident, ei au dat din mână a lehamite, uite-l ce visează și nebunul.
Fac parte din categoria aceea de oameni care atunci când vor ceva cu adevărat, nu se opresc până nu își îndeplinesc dorința. Și uite așa, într-o bună zi, după un mail dat corespunzător, primesc un răspuns de la Mercedes-Benz România care mă informează că pentru deplasarea în Bucovina din octombrie 2016 mă așteaptă un Mercedes Citan Mix roșu ca focul.
Pasageri: 4 plus Meme, un golden retreiver de un an și jumătate. Bagaje: pentru șase persoane (cele două persoane extra au plecat cu o altă mașină, dar am zis să nu stea înghesuiți și am luat bagajele la noi), plus bagajele de muzician – rucsac cu discuri și tricouri, două bannere roll-up, plus chitară în cutia aferentă. OK, și două sacoșe cu pantofi ale doamnelor, plus încă una cu vin, că nu știi ce găsești unde pleci. Și, să nu uit, cutia cu discuri a lui Nicu Alifantis, pentru târgul de folk, că acolo mergeam.
Rezultatul a fost simplu: cu cele menționate mai sus, nu am reușit să ajungem nici măcar până la nivelul banchetei din spate a mașinii (ce vedeți în dreapta sunt 2/3 din bagaje, am mai bagat două trollere si două pungi). Ca idee pentru o trupă, pot merge lejer 4 oameni cu instrumente, inclusiv un set de tobe, într-un turneu de 4-6 zile.
Inițial, eu mă gândisem la o mașină mai mare, dar apoi am realizat că pentru formula de turneu era nepotrivit (noi plecam oricum două mașini, că aveam programe diferite). Așa că, la propunerea partenerilor de la Mercedes-Benz România, am ales Citan, autovehicul de livrare urbană, extrem de generos în spațiu de bagaje. Care s-a dovedit extrem de mobil prin oraș (am ieșit din București prin Colentina, vineri, la ora 12:00, cu o aglomerație de zile mari), ușor de parcat oriunde am oprit, încărcat-descărcat pasagerii și bagajele rapid (în spate are uși culisante, nu te expui la riscuri când le deschizi în apropierea drumurilor circulate intens). Plus confortabil pentru cățel, care s-a dovedit extrem de cuminte pe parcursul călătoriilor (minim 6 ore și la dus, și la întors). Foarte OK pe depășiri (și nu sunt eu vreun vitezoman, nu mă omor după turat motoare, așa că partenerul a fost chiar prietenos în astfel de momente), fără probleme la pante prin Bucovina, per ansamblu ușor de condus.
Nu vă voi bate la cap cu detalii tehnice, nici nu mă pricep foarte tare și sunt convins că puteți găsi pe site-ul Mercedes tot ce vreți să știți despre Citan. Aș menționa ca aspecte motorul Diesel Euro5 de 1461 cmc, cei 110 CP și o greutate a mașinii de 2200 de kg, cutie manuală în 6+1 trepte, iar consumul mediu fost 5.5 – 5.6% (aproximativ 1200 de km făcuți, majoritar extra-urban, dar și urban și un pic de macadam de la drumul principal din Mânăstirea Humorului până la pensiune – foto jos). Ca dotări standard, Citan Mixto are ABS, ASR, ESP, ECO-Start/Stop, plecare asistată din pantă (cred că așa s-ar traduce Hill-Start Assist).
Deplasarea la Gura Humorului a fost o plăcere nu prin numărul de fani întâlniți acolo și a locurilor superbe, ci și prin călătoria la “business class”. Iar mai tinerilor colegi le spun doar atât: dacă aveți un vis, luptați pentru el, iar visul va deveni realitate.
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Dacă te abonezi, periodic vei primi informații despre activitatea mea muzicală: concerte, proiecte, piese noi!