Mi-am luat permisul tarziu, pe la 25 de ani. Deci am ratat perioada aia de la 18 ani in care, daca mai locuiesti si intr-un orasel de provincie cum e Slobozia, principala distractie este plimbatul cu masina de la un capat la altul al orasului, cu muzica tare, tunning, impodobit masina cu diverse, instalatii de sunet etc. Da, nu va impacientati, distractiile sunt aceleasi si acum, ca si acum 15-20 de ani.
Principalele victime ale accidentelor rutiere, tinerii sunt de doua ori mai predispusi la a fi implicati in accidente spre deosebire de alti soferi mai experimentati. In fiecare an, in medie, aproape 5000 de tineri de varste cuprinse intre 18 si 24 de ani sunt ucisi in accidente rutiere in Uniunea Europeana (ROSYPE).
Stateam foarte bine in dreapta, iar in spate dormeam ca un prunc la drumuri lungi. La prima sedinta de scoala de soferi, am zis ca eu nu voi conduce niciodata, ca sunt prieten cu soferii. Dar mi-am luat permisul pentru ca am inteles ca e foarte util. Si chiar a fost, spun asta dupa 9 ani de permis (ii implinesc pe 25 mai) si macar vreo 250.000 de km (am avut si luni cu 5000 de km).
Iubesc autostrazile, pentru ca acolo stiu ca sansele sa imi apara un copil in fata sunt reduse, ca nu imi apare nimic pe contrasens, deci pot merge repede spre destinatie. Dar mi-a ramas in minte un moment la volan. Mergeam pe A2, era dimineata, soseaua libera, te imbia la calcat acceleratia. Pe la km 20, am vazut un tir rasturnat in sant pe sens opus. Instant am ridicat piciorul de pe acceleratie si am realizat ca limitele impuse nu sunt pentru fraierii care merg legal.
Nu stiu sa intorc cu frana de mana (nici macar nu stiu daca asta inseamna drift), nu stiu cati cai are modelul X lansat in 1999 mai spre toamna, nu stiu ce e ala cuplu si cum influenteaza el masina, nu stiu care motorizare e mai buna si cand. Am condus destul de multe modele de masini si destui km, dar doar pentru ca sunt mereu pe drumuri, fie ca a fost vorba de job, concerte, vacante sau blogging. Imi place sa conduc, dar ceea ce stiu cel mai bine pe partea de mecanica e sa ridic capota. Si, daca ma straduiesc un pic, stiu unde e joja de ulei.
Cauciucurile uzate sau depresurizate pot avea consecinte extrem de grave.
Siguranta rutiera nu e un cliseu si nici o “chestie de bifat”. Oameni care se pricep recomanda si cursuri de conducere defensiva, nu de alta, dar nu suntem singuri pe drum.
Dacă te abonezi, periodic vei primi informații despre activitatea mea muzicală: concerte, proiecte, piese noi!