Marius, cred ca sunt cam multe exceptii in ceea ce priveste schimbarea formelor de relief – de exemplu Marea Caspica s-a transformat in Lacul Caspic, Marea Aral s-a transformat in desertul Aral si, un alt aspect determinant al geografiei – sunt alte tari acum pe glob decat erau acum 10 ani.
Cat despre materialul de mai jos, nu ma mira ca e facut de elevi, deci nu inteleg comentariul tau, “culmea” – cine altcineva crezi ca ar avea timp in Romania sa faca jucarele din astea 3D?
Profesorii tineri parasesc sistemul din cauza dezamagirii, cei cu ani la catedra ar incerca, dar nu au cu ce.
Daca iei un singur proiector pe scoala si un pc in cancelarie, nu rezolvi nimic. Si daca le dai 100 eur pe an sa investeasca in materiale, isi iau cel mult cateva carti, caci de mai mult nici nu poate fi vorba.
Asa ca vom avea scoli de top, private, dotate excelent, si scoli publice, unde nu va fi vorba de performanta, nici macar de educatie, ci de un joc jalnic de-a “eu vin si tu ma treci, ca sa nu-ti tai gatul diseara la colt”.
@Stefan de acord cu exceptiile tale, dar tot nu schimba principiile fundamentale ale geografiei. Materialul e facut de elevi pentru vreun concurs, cel mai probabil. Doar ca e randul meu sa nu inteleg cuvantul “jucarele” – astfel de “simulari”, facute mai profesional evident, sunt moduri de prezentate mult mai atractive decat turuiala clasica de la clasa.
@Cristina da si nu de acord cu tine. Sistemul clar nu te stimuleaza, dar am vazut atat de multe exemple de oameni care se agita sa faca incat cred ca mai depinde si de om. Cat despre public – privat, Darwinismul se manifesta si in educatie, evident. Doar ca nu la noi prea curand, pentru ca sunt destul de putini care isi permit invatamant privat.
Dacă te abonezi, periodic vei primi informații despre activitatea mea muzicală: concerte, proiecte, piese noi!
7 Comments
Ma bucur ca ai punctat modul de prezentare al lectiilor. Si eu am patit lucrul acesta la matematica. Era o diferenta cand ne dadea formula si apoi o aplicam, si era altfel cand ne demonstra toata ora de unde a obtinut-o.
Foarte bine punctat “resursa umana in pas cu timpul si informatia in format atractiv”. De cele mai multe ori, profesorii uită să mai ţină pasul cu noutăţile. Acum, în secolul vitezei, informaţia este extrem de perisabilă. Ce este astăzi actual, mâine poate fi istorie. Profesorii trebuie să se adapteze noilor tehnologii şi să vină în întâmpinarea elevilor cu lecţii interactive şi cu foarte mult conţinut multimedia pentru a le întreţine atenţia.
Până când sistemul educaţional se va adapta schimbării inevitabile, tot mai multe elevi şi profesori vor ieşi şifonaţi în societate.
Ideea manualelor digitale poate le va da profesorilor un mic imbold în îmbrăţişarea noilor metode de predare.