Mai mult sau mai putin intamplator, lansarea albumului HOINAR prin Piata Matache la Timisoara s-a suprapus proiectului Timisoara Brands Tour. Si pe langa participarea bloggerilor implicati in proiect la concertul meu de miercuri seara – fapt pentru care le multumesc din suflet, asa cum am spus-o si aici – am luat parte si eu, alaturi de ei, la intalnirea de la Primaria municipiului Timisoara, cu primarul Nicolae Robu si viceprimarul Dan Diaconu.
Stiam ca Timisoara aspira la ipostaza de Capitala Culturala Europeana 2021. Cu ocazia acestei intalniri insa, am aflat mai multe detalii despre proiectele culturale pe care aceste aspiratii le presupun. Ma bucura cresterea cu 43% a bugetului alocat culturii, ma va bucura si mai tare daca banii vor fi folositi cu chibzuinta.
Cel mai important pare Festivalul de Jazz, in care primaria va investi 100.000 de euro si preconizeaza sa atraga alti 60.000 de euro de la sponsori. Printre artistii deja anuntati de oficialii timisoreni se numara David Murray cu proiectul Infinity Quartet (din care mai fac parte Nasheet Waits, Marc Cary și Jaribu Shahid), dar si alaturi de Macy Gray. De asemenea, Kurt Elling – un bariton cu 4 octave, 10 albume nominalizate la premiile GRAMMY si desemnat 8 ani la rand cel mai bun Vocalistul Anului de Asociatia Jurnalistilor de Jazz, si Richard Bona – un basist exceptional, originar din Camerun si care a cantat alaturi de muzicieni precum Pat Metheny, Joe Zawinul, Harry Belafonte, Quincy Jones, Herbie Hancock, Chick Corea, Chaka Khan, Chucho Valdès, Mike Stern, Larry Coryell, David Sanborn sau Bobby McFerrin, Dintre artistii romani, au fost deja anuntati Iordache, Sebastian Spanache Trio si Mario&The Teachers. Festivalul are loc in perioada 5-7 iulie.
Alte festivaluri care mi-au trezit interesul sunt Festivalul Plai (13-15 septembrie), ce include concerte, proiectii de film, ateliere etc., Festivalul Baroc (18 octombrie – ziua in care prinţul Eugeniu de Savoya elibera Timişoara de sub ocupaţia otomană – sursa), Street Delivery (15 iunie) sau Festivalul de Muzica Veche (5-15 septembrie).
Nu stiu daca Timisoara va izbandi in demersurile sale, dar va pot spune cu siguranta ca investitiile – absolut necesare pentru a atinge obiectivul – se vor resimti. Evident, mi-as fi dorit poate si un festival de folk printre evenimente, dar sa nu fim partinitori, importanta e cultura.
Proiect realizat cu sprijinul Primăriei Municipiului Timișoara.
Branduri participante: Timișoreana, Cramele Recaș, Arsenal Park, BC Timba Timișoara, REC Universitatea de Vest Timișoara, ACS Poli Timișoara.
Parteneri de mobilitate: Peugeot România.
Parteneri: PRbeta, Asociaţia Timișoara Capitală Culturală Europeană, Porsche Timișoara, Amvest, Restaurant Belvedere.
Parteneri media: 24-FUN, Tion.
Timișoara Brands Tour este o franciză a Cluj Brands Tour
Dacă te abonezi, periodic vei primi informații despre activitatea mea muzicală: concerte, proiecte, piese noi!
2 Comments
[…] Au mai scris: Denisuca, Oana, Anca, Andrei, Andrei, Sebi, Dragoş, Iulian, Arhi, Alex, tvdece.ro, Make. […]
[…] va investi 100.000 de euro in Festivalul de Jazz al Timisoarei (si despre el am detaliat aici pe blog). Macar acesta are loc in perioada 5-7 iulie 2013. Festivalul de la Garana merge si el […]