Berlin – o surpriză plăcută

Zile lusitane

15/09/2014 Comments (1) Turism

Recomandare de off-road: Ravensca

Nu sunt vreun specialist în materie de off-road, nici măcar un pasionat, dar ocazional spiritul de aventură mă cheamă spre explorarea unor trasee ce nu au văzut niciodată asfaltul. Săptămâna trecută am avut un drum în Parcul Natural Porțile de Fier, mai exact am avut de recoltat niște plante acvatice din zonele umede Baziaș – Divici – Pojejena. Iar conjuncturile m-au obligat la explorat, mai exact podul rupt de lângă Svinița și imposibilitatea accesului pe DN57 Orșova – Moldova m-a obligat la un ocol serios. Traseul modificat ar fi fost București – Orșova – Iablanița – Bozovici – Oravița – Moldova Nouă. Doar că pe drum m-am gândit că, în ciuda celor 17 ani de când merg în zonă, încă mai am localități unde nu am fost niciodată. Și așa s-a născut expediția off-road pe care v-o recomand să o încercați, dacă ajungeți în zonă, pe traseul Bozovici – Dalboșeț – Bârz – Ravensca – Liubcova, ceea ce înseamnă circa 45 de km.

Înainte de a ajunge la Bozovici, din DN 57B se desprinde un drum la stânga spre Dalboșeț – Bârz și mai departe spre Șopotu Nou – Cărbunari.  Drumul până la Bârz este, în teorie, asfaltat, dar probabil ultima asfaltare completă a avut loc înainte de revoluție, el fiind peticit ici-colo. De la Bârz, faceți stânga spre Ravensca, sunt cam 14 km de drum pietruit ce pe ultimul sector urcă.

Ravensca e unul din cele șase sate de cehi din Banat (am mai povestit câte ceva și aici), aparținând de comuna Șopotu Nou și având o populație de….165 de locuitori (date la nivel de 2002, cel mai probabil la ora actuală sunt mai puțini; sursa: Enciclopedia României), majoritatea cehi, dar cei întâlniți de mine vorbeau românește. Înființat la începutul sec. 19, satul e situat pe un vârf din Munții Almăjului (altitudinea este de circa 750 m). Până în 1994, satul nu a avut electricitate, iar pe timp de iarnă îmi imaginez că se ajunge foarte greu aici. De la Ravensca la Liubcova sunt 18 km, pe care i-am făcut cam în 25 minute, cel mai greu sector fiind strada care coboară din centrul Ravenscăi, practic un fost torent cred, cu pietre mari și niște țevi de ciment cândva acoperite cu pământ.

Eu am făcut drumul cu un Duster pe motorină și nu am cuplat 4*4 decât pentru puțin timp. Problema la Duster a fost că e destul de jos și atingeam cu scutul, mai ales că pământul era moale datorită ploilor abundente din zilele precedente și care a continuat să cadă cât am stat acolo. Dacă mergeți cu o mașină mai puternică și sunteți puși pe fapte mari, de la Șopotu Nou puteți încerca traseul – Urcu- Valea Roșie – Gârnic – Sichevița. De asemenea, există și varianta Șopotu Nou – Cărbunari – Sasca Română – Oravița, dar care pare totuși asfaltată (nu l-am încercat, dar e pe listă pentru dățile următoare, ca și Sf. Elena).

Cazarea mea a fost la Pensiunea Caunița, pe DN57, în dreptul localității Sichevița (situată la vreo 6 km), costul camerei duble este de 100 de lei pe noapte și include mic dejun. Bucătăria nu e foarte diversă, dar oamenii sunt foarte amabili, camera e curată, deci merită banii. În ciuda ploii, tot DN57 era plin de pescari, veniți cu mașini, rulote, corturi, cățel și purcel la pescuit la Dunăre. Mie, unuia, mi-ar fi frică să dorm în cort așa aproape de drum.

One Response to Recomandare de off-road: Ravensca

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *