Anul blogosferic 2014 primește, ca și cel muzical, un articol de bilanț. Ca și în cazul bilanțului muzical, încep articolul cu sentimentul că a fost un an un pic mai slab decât anul 2013, dar sperând să mă înșel și în cazul de față. Am încercat să mă identific drept un artist cu blog mai curând de un blogger propriu-zis și spun asta pentru că, mai ales în perioada mini-turneelor, nu apuc să scriu, iar față de alți ani am mers doar la evenimente care m-au interesat. Am scris, de asemenea, mult mai targetat, axându-mă, în mare parte (sunt, evident, și excepții), pe subiecte unde chiar am un cuvânt de spus – muzică, chimie, educație, cercetare, mediu etc.
Ca rezultate/performanțe, aș spune că am câștigat undeva în jur de 1500 de euro din blog, ceea ce înseamnă similar cu 2013. La această sumă se adaugă deplasarea de la Lisabona (foto dreapta), la Festivalul de Film Românesc (aici scădere față de cele 5 deplasări de anul trecut), dar și mai multe invitații la concerte și spectacole (recunosc, am primit mai multe decât am putut onora, în unele cazuri mi-am trimis reprezentanți, alteori am mulțumit oamenilor, dar am refuzat invitațiile, era păcat să rămână locuri goale în sala de spectacol, e foarte urât să primești o invitație, să confirmi prezența și să nu mergi, poate cineva chiar ar fi vrut să meargă).
Trebuie spus că anul blogosferic 2014 a adus și câteva premiere. Am câștigat primii bani din contul de youtube (chiar zilele acestea trebuie să merg la un centru Western Union să îi ridic). Mi-am schimbat tema blogului (era timpul după vreo 3-4 ani), am o temă nouă, cumpărată (nu piratată – hihi!), de care sunt tare mândru. Ocazie cu care am înființat categoria turism aici pe blog, pentru că am foarte multe articole pe subiectul călătoriilor mele, mai ales despre locuri din România prea puțin cunoscute. De asemenea, am rugat o agenție să mă scoată din baza de date pentru comunicate și activări. Nu știu dacă am făcut bine sau rău, dar e o consecință a senzației că modul meu și al lor de funcționare nu coincide. Și zău că mai bine rămânem prieteni și colaborăm punctual, pe proiecte clare și clauze stricte. Am folosit, tot în premieră, și postări sponsorizate pe facebook, rezultatele sunt interesante.
În branșa asta, agențiile joacă un rol important așa că e firesc să fac, și în acest an, un top al celor mai bune colaborări cu agențiile. Pe primul loc se situează, detașat, Kooperativa 2.0. Intrarea lor pe piață, deși într-un an destul de greu (cel puțin la o vedere neavizată ca a mea, e posibil să greșesc, nu supraveghez îndeaproape bugetele care intră anual în online) s-a dovedit de bun augur, dovadă stând prezența lor în topul celor mai vizibile agenții digitale în mai multe luni ale lui 2014 (dovadă aici pentru noiembrie).
Pe locul doi vine McCannPR, care a identificat bine două din domeniile în care pot produce conținut de calitate – sport și muzică (vezi poza dreapta, una memorabilă, aș zice, feed-back la campania #SpuneiCuUnCantec) – și care m-a solicitat pentru campanii și evenimente potrivite profilului meu. Pe locul trei aș clasa Golin, cu o mențiune specială pentru campania fotbalistică YEPP.
Alte agenții cu care am colaborat pe proiecte mai mici: Dăescu – Borțun – Olteanu, Twin Arts.
Ar trebui spus că au fost câteva branduri cu care am colaborat direct și foarte bine și mă gândesc aici la Domeniile Sâmburești, Aqua Carpatica, Hello Hotels, Danone, TNT Express România sau BASF. Sper ca ei să fi fost mulțumiți de colaborarea noastră și să colaborăm și pe viitor.
Aș putea să aleg cele mai interesante sau cele mai citite articole de pe blog și evident că aceste criterii vor fi respectate. Voi face și un top 5 al articolelor de care, cumva, sunt mândru eu, articole prin care am demonstrat că sunt capabil să scriu, de exemplu, advertoriale de 1000 de cuvinte și care să fie de interes pentru cititor, nu un copy-paste după un comunicat de presă (știu că eu, unul, nu aș citi așa ceva). Tocmai de aceea, categoria Un certain regard are 11 nominalizări, cât o echipă de fotbal, nu doar cinci). E foarte interesant că pe lista celor mai citite articole există un articol scris în 2013 (cel despre pașii în a scoate un album).
Articole Un certain regard
În concluzie, anul nu a fost mai slab, doar că banii au venit mai curând din proiecte speciale decât din advertoriale pur și simplu. Anul viitor va fi unul cu multe provocări, sper să fie gata albumul și voi avea nevoie de ajutor cu el în multe privințe. Dar asta e frumusețea jocului, creativitatea este răsplătită.
Dacă te abonezi, periodic vei primi informații despre activitatea mea muzicală: concerte, proiecte, piese noi!