Jazz de Cluj

Jazz de Cluj

Teo Milea – altfel de jazz

10/10/2014 Comments (1) Blog

Proiectul GEOskills+

De ceva vreme m-am implicat într-un proiect european, intitulat GEOskills+, unde credeți că fac (în special)? Scriu pe blog (da, se poate!). E un blog în limba engleză, e un blog de nișă/proiect și e o mare provocare pentru mine. Domeniul nu îmi e străin, eu făcând parte dintr-un alt proiect european Herodot – Network for Geography in Higher Education și responsabil de pachetul de acțiuni ce viza capacitatea absolvenților de a-și găsi un loc de muncă, dar și de învățarea pe tot parcursul vieții (Pillar 4 Employability and lifelong learning).

Evident, blogul este doar o mică parte din ramura de comunicare a proiectului finanțat de Comisia Europeană prin programul Leonardo da Vinci (2013 – 2015). Scopul proiectului este (și aici limba română e fantastică, nu veți înțelege nimic, dar explic după) facilitarea schimbului de bune practici în ceea ce privește discrepanțele ce există între, pe de-o parte, instituțiile implicate în educația și învățământul vocațional geospațial, iar pe de altă piața muncii  din domeniul geospațial.

OK, acum să lămurim termenii:

  • geospațial nu se referă la spațiu cosmic, ci la spațiu ca termen geografic;
  • piața muncii din domeniul geospațial se referă la toate profesiile care implică un grad mai mic sau mai mare de aptitudini geospațiale;
  • educația și învățământul vocațional geospațial și instituțiile implicate – e vorba atât de universități, care pregătesc specialiști de înaltă calificare (absolvenți de facultate, master sau doctorat în domeniu), dar și de instituțiile de învățământ vocațional (ce pregătesc tehnicieni, de exemplu, școli postliceale).

De ce GEOskills+

Există o necesitate pregnantă de studenți bine pregătiți în domeniul tehnologiilor geospațiale la toate nivelurile (învățământ vocațional, absolvenți de facultate sau master). Această necesitate apare din numărul mare de job-uri apărute în domenii precum cadastru, mediu, telefonie mobilă, tehnologie, ce vizează colectarea, procesarea, livrarea și conversia datelor geospațiale în informații. Iar pentru ca piața muncii să acceseze o resursă umană pregătită corespunzător, comunitatea educațională trebuie să țină pasul cu noile provocări și să își adapteze programele de studii la nevoile din piață. Scopul proiectului este să elimine această prăpastie dintre angajatori, absolvenți și formatorii de specialiști în domeniu.

De ce un blog de proiect

La această întrebare am încercat să răspund în chiar primul articol scris pe blogul proiectului. Orice comunitate are propriile reguli, care uneori pot fi greu de înțeles pentru cei din afara comunității. Iar comunitatea academică nu face excepție, ba chiar pot spune cu mâna pe inimă că e una cu totul și cu totul specială. Ați fi uimiți să aflați ce sacrificii pot face oamenii de știință pentru a-și atinge scopurile propuse în cercetările lor. Publicațiile științifice sunt, de cele mai multe ori, inaccesibile ca terminologie publicului larg și de aceea senzația că oamenii de știință trăiesc în globuri de cristal virtuale.

Scopul blogului este de a explica rezultatele obținute în cadrul proiectului unui public nespecialist, care trebuie să înțeleagă de ce e nevoie de specialiști în piața de muncă geospațială, care sunt implicațiile directe ale muncii lor asupra calității vieții, de ce apare prăpastia între programele de formare și angajatori. Dacă subiectele vă prezintă interes, vă invit să urmăriți activitatea mea pe blogul GEOskills+.

One Response to Proiectul GEOskills+

  1. […] cum anunțam într-un articol precedent, din toamna anului trecut sunt implicat în proiectul Geoskills Plus, o inițiativă cu finanțare […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *