Dragos a inceput o discutie pe twitter despre lucruri in exces in Romania: saormarii, farmacii si saloane de masaj erotic. Robert a zis case de pariuri, eu am adaugat banci, Marius a zis tepari. Si totusi, se intampla in Romania si lucruri bune, pe care de multe ori fie le ratam, fie le trecem cu vederea. Sau, si mai rau, suntem suspiciosi ca exista niste interese ascunse in spatele lor. Evident, exista un interes in fiecare actiune, pentru ca si daca lupti pentru mediu, ai interesul ca peste 20 de ani padurile sa nu devina deserturi, iar ursii sa ii poti vedea doar in poze. In plus, doar cine nu munceste, nu greseste. Dar as prefera sa aud de mai multe fapte, decat doar vorbe care ii critica pe altii.
Padurea Social Media – Plantam fapte bune
Mi-a sarit in ochi pe site-ul Realitatea un titlu care spunea ceva de genul “nu ursii sunt multi, padurea e putina”. Iata ca exista in Romania miscarea sociala pe baza de voluntariat “Plantam Fapte Bune in Romania”, care isi propune sa impadureasca 300 de hectare si sa faca o harta virtuala a zonelor despadurite. Pentru aceasta, ei au lansat conceptul de “Padurea Social Media”, prin care o suprafata de 6 hectare din comuna Armasesti, judetul Ialomita va deveni o padure reala, sustinuta de oamenii activi in social media, care pot avea propriul loc copacel, daca aleg sa sustina prin unul din mijloacele de aici si sa dea mesajul de sustinere mai departe.
Echipa de la Plantam Fapte Bune in Romania a lansat recent Colectia Faptelor Bune, prin care doresc sa ii premieze pe cei care pot fi modele pentru cei din jur, pe oamenii care au facut o fapta buna fara sa ceara nimic in schimb. Ii puteti urmari pe twitter sau pe pagina de facebook sau puteti prelua unul din bannerele de sustinere – unul din ele il puteti vedea si la mine in sidebar.
Platforma RE
Exista voci care sustin ca CSR-ul reprezinta modul companiilor mari de a-si spala din pacatele comise in drumul spre profit. Si poate au dreptate, cu totii – persoane fizice sau companii multinationale – urmarim un scop in tot ceea ce facem, doar caile prin care atingem scopul respectiv difera: unii sunt dispusi la orice, altii nu. Numai ca si CSR-ul poate atinge felurite forme, iar cand vine vorba de a alege intre o companie care sponsorizeaza un turneu de golf si una care incearca sa educe, sincer o prefer pe cea de a doua. Evident, unii vor spune ca taranul de mine nu stie sa aprecieze nobletea golfului. Poate.
Coca-Cola HBC Romania, impreuna cu NEXT Advertising (paranteza fara legatura: pe baietii de la NEXT ii tot batem la fotbal pe la Cupa Agentiilor, ma mir ca mi-au dat si mie comunicatul de presa 😀) a dezvoltat o noua campanie de responsabilitate sociala intitulata RE prin intermediul platformei online www.thereconcept.ro si a retelelor sociale. De unde vine RE? Practic, de la orice verb care schimba ceva: Recicla, Reconsidera, Reface, Redescoperi, Reda, Regenera – poate mai stiti si altele.
E un pas mic vor spune unii – e doar bla-bla altii. Dar oamenii se schimba greu sau deloc, astfel ca schimbarile mari se fac cu pasi mici sau cu parul. Cum democratia ne impiedica sa performam cea de a 2-a varianta, va spun doar atat: Fa un RE si vezi cum e.
Dacă te abonezi, periodic vei primi informații despre activitatea mea muzicală: concerte, proiecte, piese noi!
1 Comment
[…] mai demult de Platforma RE, realizata de Coca-Cola HBC Romania, impreuna cu NEXT Advertising. Continuand campania REconcept […]